فرش فانتزی چیست؟




۱۴۰۲/۲/۱۷ - ۱۶:۴۵:۵۱

فرش فانتزی

در دنیای دکوراسیون امروزی دیگر خبری از فرش‌های سنتی و دستبافت گذشته نیست. چرا که فرش فانتزی توانسته توجه همگان را برای ایجاد یک محیطی خلاقانه و مدرن به خود جلب کند. اما سوال این است که فرش فانتزی چیست و چه تفاوتی با دیگر نمونه‌ها دارد؟ این قالی‌ها به صورت دستبافت نیستند و اغلب توسط ماشین‌های بزرگ در کارخانه‌ها بافته می‌شوند و طرح آن‌ها نیز بسیار فانتزی و با نقش‌ها و خطوط امروزی است که جلوه‌ای متفاوت به آن می‌بخشد. در این مطلب شما را با این محصولات مدرن بیشتر آشنا می‌کنیم.

فرش فانتزی چیست؟

در پاسخ به سؤال فرش فانتزی چیست بسیاری تنها به طرح آن دقت می‌کنند؛ اما هر قالی که طرح آن به صورت فانتزی باشد، به قطع یقین فرش فانتزی نیست. این نوع از پوشش‌ها برای کف خانه ضخامت کمتری در قیاس با دیگر نمونه‌های طبیعی و ماشینی دارند. برای ساخت آن‌ها از الیاف متنوعی و با تراکم مختلف استفاده می‌شود که در نهایت موجب ایجاد نقش‌های یکدست یا برجسته خواهد شد. انتخاب از بین مدل‌های آن‌ها بستگی به سلیقه و نظر مصرف کننده خواهد داشت. 

انواع فرش‌های فانتزی کدامند؟

دکوراسیون خانه شما بازتابی از شخصیت و روحیه شما است. تنوع این قالی‌های مدرن بسیار زیاد بوده و می‌توانید آزادانه بسته به سلیقه و نظر خودتان انتخاب کنید. اما پیش از آنکه محو طرح و رنگ آن‌ها شوید، باید انواع این محصول را بشناسید تا بتوانید انتخابی اصولی و متناسب با چیدمان خود داشته باشید. حال که دانستیم فرش فانتزی چیست، در ادامه با انواع آن آشنا می‌شویم که عبارت‌اند از: 

فرش شگی

این نمونه بافت نرم و کرکی دارد که در نگاه اول شما را مجذوب خود خواهد کرد. در بازار این مدل از فرش‌های فانتزی را با نام فرش پرز بلند هم می‌شناسند. بسیار لطیف و راحت هستند و ظاهری نامرتب و البته پشمالو دارند. همین مشخصات به تنهایی کافی است تا بخواهید از آن برای اتاق کودکان استفاده کنید. البته ظاهر زیبایی آن باعث شده تا علاوه بر اتاق برای سالن نشیمن، راهرو، آشپزخانه و... هم مناسب باشد. زمانی که پا روی آن بگذارید، حس سبکی و راحتی را با تمام وجود احساس خواهید کرد. تنوع رنگی این مدل بسیار زیاد است و با توجه به تم رنگی خانه ‌تان می‌توانید انتخاب کنید. لازم به ذکر است که این نمونه معمولاً به صورت تک رنگ اجرا می‌شود و مدل رنگارنگ آن کمتر است. البته باید بدانید که طرح‌های رنگارنگ خیلی زود از مد می‌افتند و گزینه مناسبی نیستند. 

مزایای انتخاب شگی

  • لطیف و نرم 
  • ظاهری متفاوت 
  • تنوع بالا 
  • دوام و ماندگار 

معایب خرید شگی

  • در اندازه بزرگ تولید نمی‌شود. 
  • برای افرادی که حساسیت دارند انتخاب مناسبی نیست. 
  • تمیز کردن آن سخت و زمان‌بر است. 

فرش گبه 

یکی از ارزان‌ترین قالی‌های فانتزی است که البته با فروش بالایی هم روبه رو است. به گبه، قالیچه خرسک هم می‌گویند و ظاهری هنری و در عین حال ساده دارد. جنس آن مثل قالی است و تنها تفاوت آن‌ها در بلند بودن پرزهای گبه نسبت به قالی است. البته گبه در اندازه‌های کوچک تولید می‌شود و برای دیزاین فضاهای مختلف کاربرد بسیار زیادی دارد. از مدل در طرح‌های مختلفی قابل اجرا است که پرطرفدارترین طرح‌های آن عبارت‌اند از: طرح شیر، راه راه،درخت، کف ساده، حوض، ایلاتی، درهم، قابی شکل، کف ساده و طرح گل که بسته به سلیقه خودتان می‌توانید انتخاب نمایید. 

مزایای انتخاب گبه 

  • تنوع طرح و رنگ
  • زیبایی فضا 
  • مناسب برای دیگر سبک‌های دکوراسیون 
  • قیمت مناسب 

معایب خرید گبه 

  • این محصول به صورت دستبافت بوده و برای نگهداری از آن باید دقت کنید. 
  • طرح‌های آن از تخیلات ذهنی است. 
  • در اندازه بزرگ اجرا نمی‌شود. 

شنل 

شنل یک پاسخ قطعی برای سؤال فرش فانتزی چیست؟ است چرا که تمامی مشخصات یک فرش فانتزی درجه یک را دارد. یکی از جذاب‌ترین قالی‌های فانتزی، نوع شنل است که ظرافت بسیار بیشتری دارد و به آن شنل بلژیکی هم می‌گویند. در انتخاب آن مختار هستید، چرا که هیچ محدودیت طرح و رنگی ندارد و جلوه‌ای بسیار خاص به خانه شما می‌بخشد. اما در استفاده از آن باید به یک نکته دقت کنید و آن هم این است که اجسام سنگین و سخت را روی آن قرار ندهید. با این کار شکل پایه‌ها را به خود می‌گیرد و از فرم اصلی خارج می‌شود. 

مزایای انتخاب شنل 

  • طرح و رنگ جذاب و متنوع 
  • قیمت مناسب 
  • زیبایی ظاهری غیر قابل وصف

معایب خرید شنل

  • نگهداری و شستشو سخت 

وینتج

وینتج یا همان کهنه نما یکی از جذاب‌ترین فرش‌های فانتزی است که بافت و طرح متفاوتی دی قیاس با دیگر نمونه‌ها دارد. ظاهر آنها همچون قالی‌های کهنه بازسازی شده هستند و به همین خاطر به این اسم شناخته شده‌اند. وینتج محبوبیت بسیار زیادی در کشورهای اروپایی هم داشته و زیبایی خارق العاده به محیط خانه شما می‌دهد. تنوع رنگ و طرح‌های آن هم این امکان را برایتان فراهم می‌کند تا متناسب با مبلمان منزل و هماهنگ با دیگر لوازم چیدمان انتخاب کنید.

مزایای انتخاب وینتج 

  • وزن سبک 
  • سازگار با انواع سبک‌های کلاسیک، مدرن و... 
  • حمل و شستشو آسان 
  • آنتیک و زیبا 
  • قیمت مقرون به صرفه 

معایب خرید وینتج

  • ریز بافت بوده و در تراکم 400 تا 700 شانه است.
  • ظرافت در آن به چشم نمی‌آید. 

مهم‌ترین ویژگی‌های فرش فانتزی 

همه فرش‌های زیبایی بصری و جذابیت خاص خود را دارند. اما چه چیزی سبب شده تا قالی‌های مدرن امروزی و طرح‌های فانتزی تا این حد ترند و محبوب شوند؟ بهتر است نگاهی به  ویژگی‌های این محصول بی اندازیم. اگر شما هم به دنبال پاسخی برای سؤال ویژگی‌های فرش فانتزی چیست هستید، باید بدانید که این ویژگی‌ها عبارت‌اند از:  

سادگی و برازندگی 

این اولین مؤلفه شناختی قالی‌های فانتزی است. چرا که از هر گونه طرح‌های شلوغ و پیچیده به دور هستند و در عین سادگی جلوه‌ای بسیار شیک و زیبا دارند. 

استفاده از اشکال هندسی

برای طراحی این نمونه‌ها اغلب از اشکال هندسی همچون دایره، چهارگوش و... استفاده می‌شود. این خطوط نقش پررنگی هم در دکوراسیون مدرن دارند و بی شک ترکیب چنین فرشی با چنین چیدمانی بسیار هماهنگ و پرجاذبه خواهد بود. البته در بسیاری از طرح‌ها از اشکال نامتعارف و غیر یکسان هم استفاده می‌شود. 

استفاده از الیاف پنبه و پلی استر

برای ساخت قالی‌های فانتزی از الیاف مصنوعی همچون پلی استر استفاده می‌شود. البته نمونه‌های طبیعی آن هم وجود دارد که در آن‌ها از الیاف پنبه‌ای استفاده می‌شود. نخ‌های دیگری از جنس ابریشم، آکریلیک و... هم در بافت آن‌ها به کار گرفته می‌شوند اما نسبت الیاف پنبه‌ای و پلی استر بیشتر بوده و به همین خاطر جنس آن‌ها را با این نخ‌ها می‌شناسند. 

قیمت مناسب 

از دیگر ویژگی‌های مهم فرش‌های فانتزی، قیمت مناسب و مقرون به صرفه آنها در برابر فرش‌های دستبافت و ماشینی است. با خرید چنین مدل‌هایی هزینه کمتری صرف خواهید کرد اما در مقابل زیبایی چیدمان شما بسیار خیره کننده خواهد بود و به هیچ عنوان فرش‌هایتان کم ارزش دیده نمی‌شوند. 

در زمان خرید فرش فانتزی به چه نکاتی توجه کنیم؟

تنها انتخاب رنگ و طرح فرش نیست که از اهمیت زیادی برخوردار است، بلکه شما در زمان خرید باید به فاکتورهای مهم دیگر هم توجه کنید تا بتوانید نمونه‌ای باکیفیت و کاربردی انتخاب نمایید که تا مدت‌ها قابل استفاده باشد. از مهم‌ترین نکاتی که قبل از خرید باید در نظر بگیرید، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: 

اندازه و ابعاد فرش‌ها چقدر است؟

برای آنکه بتوانید سایز و اندازه قالی را انتخاب کنید، پیش از هر چیزی باید محل قرارگیری آن را مشخص نمایید. برای مثال فرش خریداری شده را برای سالن پذیرایی می‌خواهید یا آشپزخانه؟ شاید هم برای کف اتاق به دنبال یک پوشش مناسب هستید؛ با مشخص کردن محل قرارگیری آن حال می‌توانید اندازه مورد نیاز خود را متناسب با مساحت کف انتخاب نمایید. 

الیاف به کار رفته در فرش فانتزی چیست؟

برای تولید این محصولات، از الیاف و متریال گوناگونی استفاده می‌شود. هر یک از آنها از نظر مقاومت و ماندگاری با یکدیگر فرق می‌کنند. اگر قرار است فرش انتخابی را در مسیری پرتردد پهن کنید، واضح است که به نمونه‌ای با الیاف مقاوم نیاز دارید. اما اگر قرار است در اتاق مهمان و مکان‌های کم استفاده قرار داده شود، می‌توانید به سراغ الیاف‌های ارزان‌تر بروید.

 قیمت فرش فانتزی چقدراست؟

تفاوت فرش دستبافت با فرش فانتزی چیست؟ یکی از اصلی‌ترین فرق آنها قیمت است. هرچند قیمت نوع فانتزی در قیاس با دستبافت مقرون به صرفه است اما به عوامل مختلفی بستگی دارد. از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به جنس، اندازه، برند تولید کننده، ایرانی و خارجی بودن آن و... اشاره کرد. شما می‌توانید با در نظر داشتن بودجه خود بهترین انتخاب را داشته باشید. 
 

فرش فانتزی را از کجا بخریم؟

علاوه بر نکات فوق، اینکه شما فرش مد نظرتان را از کجا خریداری می‌کنید هم بسیار مهم است.  اکنون که دانستید فرش فانتزی چیست باید به سراغ یک فروشگاه مطمئن بروید که محصولات باکیفیت و تضمین شده را با مناسب‌ترین قیمت ارائه می‌کند. شهر فرش یکی از بهترین فروشگاه‌ها در سراسر کشور است که می‌توانید به راحتی به صورت اینترنتی و حضوری خرید خودتان را انجام دهید. اما چرا شهر فرش؟ 

  1. تضمین قیمت 
    شهر فرش این تضمین را به شما می‌دهد که محصولات خود را با پایین‌ترین قیمت به فروش می‌رساند. 
  2. تضمین کیفیت
    شما با خرید از این فروشگاه خیالتان از کیفیت فرش‌ها و الیاف آنها راحت خواهد بود. 
  3. تنوع بالا محصولات 
    با هر سلیقه‌ای که باشید و هر سبک چیدمانی که داشته باشید، می‌توانید از بین محصولات شهر فرش به راحتی مدل مد نظر خودتان را پیدا کنید. 
  4. فروش اقساطی
    چه چیزی بهتر از این که بتوانید فرش دلخواه خودتان را به صورت قسطی خریداری کنید؟ شهر فرش این امکان را برای شما فراهم کرده است. 

جمع بندی
اگر معماری و طراحی داخلی خانه شما به سبک مدرن و معاصر است، دیگر نباید به سراغ مبلمان و فرش‌های کلاسیک و اعیانی بروید. شما باید از لوازم مدرن استفاده کنید. فرش‌های فانتزی یکی از بهترین گزینه‌ها برای شما است. حال که به پاسخ سؤال فرش فانتزی چیست و چه ویژگی‌هایی دارد رسیده‌اید و همچنین با انواع این فرش‌ها آشنا شده‌اید، انتخاب برای شما کار سختی نخواهد بود. البته سلیقه و نظر شخصی خودتان را هم نادیده نگیرید و فرشی را انتخاب کنید که دوست دارید. 

 
Alternate Text
۳۵۸۵۰۰۰ ریال
طرح آناهید
Alternate Text
۴۵۸۰۰۰۰ ریال
طرح رزالی
Alternate Text
۲۳۴۰۰۰۰ ریال
طرح فرآزین
Alternate Text
۶۵۹۵۰۰۰ ریال
طرح گلاره
Alternate Text
۳۵۸۵۰۰۰ ریال
طرح آناهید
Alternate Text
۴۵۸۰۰۰۰ ریال
طرح رزالی
Alternate Text
۲۳۴۰۰۰۰ ریال
طرح فرآزین
Alternate Text
۶۵۹۵۰۰۰ ریال
طرح گلاره